Waarschijnlijk wordt u, net als ik, overspoeld met informatie over de coronacrisis. Sinds maandag 16 maart is OBS De Vlinder alleen nog open voor noodopvang voor kinderen van ouders en verzorgers met vitale functies. U ziet dat onze agenda leeg is. Heel vreemd!

Het is een vreemde situatie om in onze school alleen maar noodopvang te bieden en rekening te houden met de coronamaatregelen. Wij doen alle moeite om afstand te houden en fysiek contact te vermijden met de kinderen die komen. Dat valt niet mee, omdat kinderen gewend zijn om dichtbij te komen; schoenen soms uitdoen en niet weer aankrijgen, veters gestrikt moeten hebben. U snapt wel dat een leerkracht dan helpt en dichtbij komt.

Uiteraard merken wij dat ouders het soms lastig vinden om hun kind uitleg te geven, aan het werk te krijgen of te houden en daar hebben wij alle begrip voor. U heeft er een taak bij gekregen en deze zal niet voor iedereen even makkelijk zijn. Daarnaast moet u wellicht ook de crisis in uw werk het hoofd bieden. Alle respect voor wat u doet en we zijn blij dat u samenwerkt met ons.

En wij missen de kinderen op school. We merken dat de kinderen heel goed hun best doen om hun ‘huiswerk te maken en dat ze de juf of de meester vragen om te helpen.’
Onze complimenten voor alle kinderen!

Als schoolleider is het fijn om te zien dat er zoveel betrokkenheid is bij zowel de teamleden als de ouders.
Het waren turbulente weken en we weten ook niet wat ons te wachten staat, maar zorg goed voor uzelf en voor elkaar!

Ik wens u allen een goede gezondheid toe!